Impact biologische boodschappenmand

Marieke C.E. Battjes-Fries, Lucy P.L. van de Vijver, Miek C. Jong, Chris J. Koopmans. 2017. Impact biologische boodschappenmand. 2017-015 VG. Louis Bolk Instituut, Driebergen.
Pagina's / pages: 48
Type: Rapport
Download (pdf, 0.87 MB)
Taal/language: Nederlands
Abstract / samenvatting in Nederlands:

Dit onderzoek heeft biologische en gangbare boodschappenmanden geanalyseerd aan de hand van geselecteerde producteigenschappen en onderzocht in welke mate die eigenschappen het aankoopgedrag van consumenten beïnvloeden. Het doel hiervan was om concrete aanbevelingen aan de biologische sector te kunnen doen over hoe het biologische aanbod verder ontwikkeld kan worden.
"Resultaten uit dit onderzoek geven een indicatie dat gangbare consumenten minder nadruk leggen op gezondheid en milieu gerelateerde aspecten dan biologische consumenten. Willen gangbare consumenten ook overgehaald worden om meer biologische producten aan te schaffen dan kan dat door meer nadruk te leggen op gemakkelijke beschikbaarheid, de producten in de aanbieding te hebben en producten duidelijker te profileren op aspecten als smaak, gezondheid en onbespoten.

Trefwoorden in Nederlands: boodschappen, biologisch, gezondheid, milieu, onbespoten, groente en fruit, consumenten, supermarkt